მთავარი
ჩვენს შესახებ

სიახლეები
მოვლენებ
წერილები
ბროშურები

მიმართვები, ბუკლეტები
წიგნები
პერიოდული ბიულეტინი
მულტიმედია
თავჯდომარის გვერდი

მშკ გვერდი
ბმულები
კონტაქტები



წმ. დავით აღმაშენებლის სახელობის მართლმადიდებელი მრევლის კავშირის მიმართვა მართლმადიდებელი ეკლესიის მრევლისადმი


St. King David the Builder’s Union of Orthodox Flock

 

ОБРАЩЕНИЕ  СОЮЗА  ПРАВОСЛАВНЫХ  ПРИХОЖАН  ИМЕНИ

 СВ. ДАВИДА  СТРОИТЕЛЯ  К  ПРИХОДУ  ПРАВОСЛАВНОЙ  ЦЕРКВИ

 


ქრისტესმიერო ძმებო და დებო!

წმ. დავით აღმაშენებლის სახელობის მართლმადიდებელი მრევლის კავშირი წარმოადგენს საქართველოს სხვადასხვა ტაძრის მრევლის წარმომადგენლეთა გაერთიანებას. კავშირის უმთავრესი მიზნებია იბრძოლოს სარწმუნოებისა და საეკლესიო სწავლების სიწმინდისათვის, ებრძოლოს მწვალებლობას, ეკუმენიზმს, განხეთქილებას, ახალი კალენდრისა და ყოველგვარი სიახლის შემოტანას ეკლესიაში. ქართველ წმინდანთაგან კავშირის უპირველესი მოძღვარია წმ. დავით აღმაშენებელი, როგორც უმწიკვლო დამცველი მართლმადიდებლობისა და მართლმადიდებელთა, შემაგონებელი და რისხვა ავადმადიდებელთა.

კავშირის ერთ-ერთი ძირითადი მიზანია დაიცვას მართლმადიდებელი მრევლის უფლებები. მართლმადიდებელი ეკლესიის მრევლის ნებისმიერ წევრს აქვს უფლება:

  • თქვას აღსარება, ეზიაროს ქრისტეს წმ. ხორცსა და სისხლს, ჰყავდეს მოძღვარი, რომელსაც თვითონ აირჩევს;
  • ჰქონდეს ურთიერთობა თავის ეპისკოპოსთან, ჰქონდეს საშუალება შეხვდეს და დაელაპარაკოს მას, აიღოს მისგან ლოცვა-კურთხევა, ჰკითხოს რჩევა, მოახსენოს ეკლესიაში მიმდინარე პროცესებისა და მდგომარეობის შესახებ;
  • მისწეროს წერილი პატრიარქსა და წმ. სინოდს, მოახსენოს მათ, თუ რომელიმე ეპისკოპოსი, მღვდელი ან დიაკონი არღვევს უხეშად სჯულის კანონს, ან თუ მისი ქადაგებები ეწინააღმდეგება ეკლესიის სწავლებას, თხოვოს პატრიარქსა და სინოდს, რეაგირება მოახდინონ ამგვარ დარღვევებზე მათი აღკვეთის მიზნით;
  • სახარების სწავლების მიხედვით ამხილოს სასულიერო თუ საერო პირები, რომლებიც ხელყოფენ ეკლესიის სწავლებას, მის დოგმატებსა და კანონებს, შეურაცხყოფენ ეკლესიას, მის სიწმინდეებს, მართლმადიდებლობასა და მართლმადიდებლებს, უზნეო საქციელით აბრკოლებენ და აცდუნებენ სხვებს;
  • გაეცნოს ეკლესიის სწავლებას, შეისწავლოს საეკლესიო სამართალი, კერძოდ - დიდი სჯულის კანონის დებულებები; რწმუნების შემთხვევაში იყოს ეკლესიის წევრთა მნიშვნელოვანი ჯგუფის წარმომადგენელი საეკლესიო კრებაზე.

მართლმადიდებელი მრევლის კავშირის პოტენციური წევრია ყველა ის, ვინც თავისი ცხოვრებისა და მოქმედების საფუძვლად მიიჩნევს ერთი, წმიდა, კათოლიკე და სამოციქულო ეკლესიის სწავლებას, ასევე მართლმადიდებელი მრევლის საყოველთაო ერთობასა და სიყვარულს, გამოთქმულს მაცხოვრის სიტყვებით: “რაითა ყოველნი ერთ იყვნენ” (იოანე 17,21).

კავშირის შექმნის მთავარი მოტივი მომდინარეობს დღეს მსოფლიოსა და ჩვენს ქვეყანაში მიმდინარე იმ პროცესებიდან, რომლებიც დიდ საფრთხეს უქმნიან მართლმადიდებლური რწმენისა და ეკლესიის სწავლების სიწმიდეს, ეკლესიის მიერ დღემდე დაცული ღვთივგამოცხადებითი ჭეშმარიტებების უცვალებადობასა და ურყევობას, ხელყოფენ მართლმადიდებელი ერისა და მრევლის უფლებებს, მის ზნეობრივ სიჯანსაღეს, რყვნიან მოზარდ თაობას. კავშირი თავის მთავარ მიზნად ისახავს, დაიცვას მართლმადიდებელი ეკლესია და მისი მრევლი ჩვენს ქვეყანაში ინსპირირებული პროცესებისაგან და მათგან მომდინარე მავნე და დამანგრეველი ზემოქმედებებისაგან, წინაღუდგეს დიდ განდგომილებაში შესული დღევანდელი მსოფლიოს ფეხის ხმას აყოლილი ჩვენი ქვეყნის ზნეობრივ დეგრადაციასა და მისგან მომდინარე ქართველი ერის ფიზიკური განადგურების საფრთხეს.

კავშირის შექმნის მთავარ წინაპირობას წარმოადგენს იმის ღრმად შეგნება, რომ რჯულის ერთ-ერთი მთავარი დამცველი მართლმადიდებელ ეკლესიაში არის მისი მრევლი, რაც აღნიშნული და დადასტურებულია მრავალი წმიდა მამის მიერ, ეკლესიის ისტორიული გამოცდილებით და მრავალი მაგალითით. ამის შესახებ ხაზგასმითა აქვთ კიდევ ერთხელ აღნიშნული აღმოსავლეთის ეკლესიის პატრიარქებს 1848 წ. 6 მაისის ეპისტოლეში (ციტატა): “ჩვენში არც პატრიარქებსა და არც (საეკლესიო) კრებებს არასდროს შეეძლოთ შემოეტანათ რაიმე სიახლე, იმიტომ, რომ კეთილმსახურების დამცველ-შემნახავი ჩვენში არის თვით სხეული ეკლესიისა, ანუ თვით მორწმუნე ერი, რომელსაც ყოველთვის სურს თავისი სარწმუნოების უცვალებლად და წმიდა მამათა რწმენასთან თანახმიერად დაცვა” (ეპისტოლე, § 17)

აღმოსავლეთის პატრიარქები ასე გვმოძღვრავენ (ციტატა): “თქვენმა რწმენამ, ძმანო დასაბამი მიიღო არა კაცისაგან და არა კაცთა მიერ, არამედ უფალ იესო ქრისტეს გამოცხადებისაგან, რომელიც იქადაგებოდა ღვთაებრივ მოციქულთა მიერ, დამკვიდრდებოდა წმიდა მსოფლიო კრებებზე, მემკვიდრეობით გადმოგვეცემოდა მსოფლიო ეკლესიის დიდი და ბრძენი მოძღვრებისაგან და აღიბეჭდებოდა წმიდა სისხლით მოწამეებისა! მაშ იმ აღმსარებლობას ვადგეთ, რომელნიც წმიდად და შეურყვნელად მიგვიღია ესოდენ მამათაგან! . . . ამიტომ ჩვენ დარწმუნებულნი ვართ, რომ როგორც აწინდელ დრომდე არ ყოფილან მართლმადიდებელნი ცთუნებულნი, ასევე შემდგომშიც არ იქნებიან, რამეთუ უტყუარია ჩვენი უფლის სიტყვები: “ხოლო უცხოსა არა შეუდგენ (ქრისტეს ცხოვარნი), არამედ ივლტოდიან მისგან, რამეთუ არა იციან ხმაი უცხოსი მის.” (იოანე 10,5)”. (ეპისტოლე, §§ 10; 20)

მართლმადიდებელი მრევლის კავშირის ერთ-ერთ მნიშვნელოვან მიზანს შეადგენს მართლმადიდებელი ეკლესიის დაცვა განხეთქილებისაგან, ბრძოლა როგორც განხეთქილების შემომტან, ასევე განხეთქილების ინსპირატორთა წინააღმდეგ, ვინაიდან განხეთქილების შემოტანა ეკლესიაში ნიშნავს ერთიანი ეკლესიის გახლეჩას და ქრისტეს მთლიანი კვართის დანაწევრებას, კვართისა, რომლის დანაწევრება მაცხოვრის ჯვარმცმელებმაც კი ვერ გაბედეს. წმ. კიპრიანე კართაგენელი ბრძანებს: “მან (ეშმაკმა) გამოიგონა წვალებანი და განხეთქილებანი, რათა დაამხოს სარწმუნოება, დაამახინჯოს ჭეშმარიტება, დაარღვიოს ერთიანობა”. განხეთქილებაში ყოფნა ნიშნავს მაცხოვნებელი ეკლესიისაგან განდგომასა და სულის წარწყმედას. ის ისეთივე დამღუპველია, როგორც პაპიზმი ან სხვა რომელიმე მწვალებლური მიმდინარეობა. წმ. კიპრიანე კართაგენელი ეკლესიაში განხეთქილების შემომტანთა გასაგონად ბრძანებს: “ნუვინ იფიქრებს, თითქოს კეთილ კაცებს შეეძლოთ გამოეყონ ეკლესიას. ქარი არ განაბნევს ხორბალს, და ფესვმაგარ ხეს ქარიშხალი ვერას დააკლებს, მხოლოდ ბზეს ფანტავს ნიავი, სუსტი ხე წვება გრიგალისაგან”. სწორედ მათ შეაჩვენებს იოანე მახარებელი, როდესაც ამბობს: “ჩვენგან განვიდეს, არამედ არა იყვნეს ჩუენგანნი, რამეთუ უკეთუმცა ჩუენგანნი იყვნეს, და-მცა-დგრომილ იყვნეს ჩუენ თანა” (1 ინ. 2.19)

კავშირის წევრები თავისი მოქმედების უმთავრეს ზნეობრივ პრინციპად აღიარებენ მორჩილებას, პირველყოვლისა - მაცხოვრისადმი, იესო ქრისტესადმი და მისი სწავლებისადმი, ხოლო შემდგომ – ეპისკოპოსებისადმი, მოძღვრისადმი და ყველა მათდამი, რომელთა სიტყვა და კურთხევები არ ეწინააღმდეგებიან მართლმადიდებელი ეკლესიის სწავლებას, ღვთივკურთხეულ წესსა და კანონს ეკლესიისას, ანუ, მიიჩნევენ, რომ ისინი, ისევე, როგორც ნებისმიერი მართლმადიდებელი, უნდა მოქმედებდნენ ფხიზელი გონებიდან და შემუსრვილი გულიდან მომდინარე “მორჩილებითა ჭეშმარიტითა”, “რათა არა მოუძლურდეთ” (ებრ. 2,1), არა განვუდგეთ ჭეშმარიტ სარწმუნოებას, არ შთავვარდეთ ცოდვასა და განდგომილებაში.

 

wminda werili gvaswavlis: “nu iqmnebiT monani kacTa” (1kor. 7,23), xolo wm. meleti aRmsarebeli (381 w.) ase gvmoZRvravs:

 

ar unda vusmendeT monazvnebs,

da arc presviterebs vugdebdeT yurs,

rodesac maTi swavla-moZRvreba,

ar eTanxmeba kanons da sjuls,

maTi rCevebi ki borotebis wyarod iqceva.

Tumca ras vambob: `presviterebs~, `monazvnebs~!

TviT episkoposebsac ar unda davuTmoT,

Tuki isini mzakvrulad gvarwmuneben

sulisTvis mavne saqmis Cadenas, saubars an fiqrs.

                            wm. meleti aRmsarebeli

ჩვენ ყურს ვუგდებთ, თუ როგორ გვმოძღვრავენ აღმოსავლეთის პატრიარქები (ციტატა): “ჩვენს უსათუო მოვალეობად მიგვაჩნია ჩვენი საპატრიარქო და კრებსითი გადაწყვეტილების მიღება, რათა არავინ არ წარწყმდეს კათოლიკე-საყოველთაო მართლმადიდებელი ეკლესიის – ჩვენი საერთო უწმიდესი დედის წმიდა ზღუდეთა შიგნით მყოფთაგან: და არა მხოლოდ საკუთარ თავს შევახსენოთ ყოველდღიურად, არამედ თქვენც გევედროთ, რომ ერთურთსაც შევახსენებდეთ სიტყვებსა და შეგონებათ ნეტარი პავლესი ჩვენი წმიდა წინამორბედების მიმართ, რომელთაც იგი ეფესოში შეჰკრებდა: “ეკრძალენით უკუე თავთა თქვენთა და ყოველსავე სამწყსოსა, რომელსა-ეგე თქვენ სულმან წმიდამან დაგადგინნა მოღვაწედ და მწყსად ეკლესიასა უფლისა ღმრთისასა, რომელი მოიგო სისხლითა თვისითა. და აჰა მე უწყი ესე, რამეთუ შემოვიდენ თქვენდა შემდგომად განსვლისა ჩემისა მგელნი მძიმენი, რომელნი იტყოდიან გულარძნილსა, რაითა განადგინნენ მოწაფენი შემდგომად მათდა. ამისთვის იღვიძებდით (საქმე მოციქულთა 20, 28-31) . . . ამ სამოციქულო შეგონებასა და დარწმუნებას ვუგზავნით მორწმუნეთა მთელს საზოგადოებას: მღვდლებსა და მღვდელმონაზვნებს, მღვდელ-დიაკვნებსა და მონაზვნებს; ერთი სიტყვით მთელ სამღვდელო დასსა და ღვთივმოყვარე მორწმუნე ერს – რათა ყოველნი, განმტკიცებულნი და ერთურთის განმამტკიცებელნიც, შემძლენი შეიქმნან წინ-აღუდგნენ ეშმაკის მზაკვრულ მანქანებს. რამეთუ ნეტარი პეტრე მოციქული მცნებად დაგვიდებს ჩვენ ყველას ასე მოვიქცეთ: “განიფრთხვეთ, მღვიძარე იყვენით, რამეთუ წინა-მოსაჯული თქვენი ეშმაკი ვითარცა ლომი მყვირალი მიმოვალს და ეძებს ვინმცა შთანთქა. რომელსა წინა-აღუდეგით მტკიცე სარწმუნოებითა. (პეტრე 5,8-9)” (ეპისტოლე, §§ 18; 19)

ჩვენ, წმ. დავით აღმაშენებლის სახელობის მართლმადიდებელი მრევლის კავშირის წევრებს, მთელი პასუხისმგებლობითა გვაქვს გაცნობიერებული თავსდებული საქმის მთელი სირთულე. ამიტომ, ვევედრებით ღმერთს, გვიხსნას ცდომილებისაგან და გვასწავლოს სიმართლენი მისნი, ასევე იმედი გვაქვს ყველა პატიოსანი ღვთისმსახურის ლოცვისა ჩვენი შეწევნისათვის, როგორც ამას აღმოსავლელი პატრიარქები ღაღადებენ (ციტატა): “ხოლო ღმერთმან მშვიდობისამან, რომელმან აღმოიყვანა მკუდრეთით მწყემსი იგი ცხოვართაი დიდი სისხლითა მით აღთქუმისა საუკუნოისათა” (ებრ. 13,20), რომელსაცა არა ჰრულის და არც დაიძინებს ისრაელის დაცვისას, - დაე, შემოზღუდოს გულნი თქვენნი და ზრახვები თქვენნი, და წარმართოს ფერხნი თქვენნი ყოველი კეთილი საქმის აღსასრულებლად. ჰგიებდეთ ძლიერებით, გიხაროდენ უფლისა მიერ!” (ეპისტოლე, §23) ამინ!

წმ. მეფე დავით აღმაშენებლის სახელობის მართლმადიდებელი მრევლის კავშირი
(წინამდებარე მიმართვა, მცირეოდენი განსხვავებით, დაიბეჭდა წმ. მეფე დავით აღმაშენებლის სახელობის მართლმადიდებელი მრევლის კავშირის ბიულეტენში "ჟამი არს მსახურებად უფლისა", N1, 2002 წ. “წმ. მეფე დავით აღმაშენებლის სახელობის მართლმადიდებელი მრევლის კავშირის” იურიდიული სახელია "მეფე დავით აღმაშენებლის სახელობის კავშირი")

 P.S.

Cven vacnobierebT, rom mravali gansacdeli gvelis: dagviZaxeben agresiulebs, gaunaTleblebs, CamorCenilebs da a.S. amisaTvis gvafrTxilebs ufali, rom wuTisofeli ulmobelia, rom `ukeTu me mdevnes~, Tqvenc gdevniano, mdevnelia uRmerTobaSi danTqmuli msoflio, Zlierni ama soflisani. simSvidis SesanarCuneblad aucilebelia, rom marTlmadidebeli qristiani warematebodes sulieri cxovrebis gzaze, eswrafvodes RmrTis mcnebebiT cxovrebas,  uyvardes moyvasi Tvisi da am gziT cdilobdes, aRasrulos RmrTis urTulesi mcneba: `giyvardes mteri Seni~. am siRrmiseuli mcnebis aRsrulebaSi gvexmareba eklesiis bolo drois udidesi wminda mamis, nikoloz serbis (velimiroviCi) locva:

 

`wm. ganmanaTlebel nikoloz velimiroviCis locva

 

   daloce, ufalo, Sen Cemi mtrebi, da mec vlocav maT da ara vwyevli.

   mtrebma metad, vidre megobrebma, Camakones Sens mklavebs. megobrebma miwas mimajaWves, mtrebma amiSves miwisagan da wuTisofelSi yvela Cemi imedi daamsxvries.

   mtrebma amsofliur samflobeloebSi gamaucxoves da soflis ucxo binadrad maqcies. rogorc devnili mxeci poulobs ufro saimedo safars, vidre igi, romelsac ar sdeven, aseve mec, mterTagan devnilma, Sens karavSi vpove saukeTeso TavSesafari, sadac arc megobrebs, arc mtrebs, ar ZaluZT daRupon Cemi suli. daloce, ufalo, Sen Cemi mtrebi, da mec vlocav maT da ara vwyevli.

   maT Cems magivrad aRiares msoflios winaSe Cemi codvebi.

   isini msjidnen, roca me vayovnebTdi Tavis dasjas.

   isini mawamebdnen, roca me gavurbodi tanjvas. isini maginebdnen maSin, roca me vepirferebodi Cems Tavs.

   isini mafurTxebdnen, roca qedmaRali vxdebodi.

   daloce, ufalo, Sen Cemi mtrebi, da mec vlocav maT da ara vwyevli.

   roca Tavi brZeni megona, isini sulels miwodebdnen.

   roca Tavi yovlisSemZle megona, isini damcinodnen, rogorc araraobas.

   roca mindoda adamianebs win wavZRolodi, isini CrdilSi magdebdnen.

   roca mindoda gavmdidrebuliyavi, isini rkinis xeliT maCerebdnen.

   roca megona, mSvidad viZinebdi, isini maRviZebdnen.

   roca xangrZlivi da mSvidi cxovrebisaTvis saxls viSenebdi, isini angrevdnen mas da karSi magdebdnen.

   mtrebma sofelTan Cemi kavSirebi namdvilad aCexes, da gaawvdines Cemi xeli Seni kalTisken.

   daloce, ufalo, Sen Cemi mtrebi, da mec vlocav maT da ara vwyevli.

   daloce isini da ganamravle; ganamravle isini da ganamkacre Cems winaaRmdeg.

   rom Sensken Cemi ltolva Seuqcevadi iyos;

   rom adamianebze damyarebuli imedebi dawydes, rogorc ablabuda;

   rom morCilebam Cems sulSi daisadguros;

   rom Cemi guli Cemi ori mankieri tyupis _ Tavze didi warmodgenisa da mrisxanebis _ samared iqces;

   rom mTeli Cemi saunje zecaSi Seikribos;

   rom bolos da bolos Tavi vanebo Tavis tyuebas, ramac iluziebiT aRsavse cxovrebis saSinel badeSi gamxvia;

   mtrebma maswavles is, rac cotam Tu icis: am sofelSi adamians sakuTari Tavis garda sxva mteri ar hyavs.  

   mxolod mas sZuls mtrebi, vinc ar icis, rom mtrebi ar arian mtrebi, aramed ulmobeli megobrebi arian.

   me marTla miWirs imis Tqma, vin ufro meti sikeTe da vin ufro meti boroteba miyo, megobrebma Tu mtrebma.

   amitom daloce, ufalo, Cemi megobrebica da Cemi mtrebic.

   mona wyevlis mtrebs, radgan ar icis. xolo Ze locavs maT, radgan icis.

   radgan Zem icis, rom mtrebs ar SeuZliaT Seexon mis sicocxles. amitom igi Tavisuflad dadis maT Soris da loculobs maTTvis RmrTis winaSe.

   daloce, ufalo, Sen Cemi mtrebi, da mec vlocav maT da ara vwyevli~.

 

(Targmna a. ungiaZem)

 

 

St. King David the Builder’s Union of Orthodox Flock

 

Union of Orthodox Flock named after St. King David the Builder represents an unregistered organization, a volunteer union of the congregation of different churches. A tradition of such consolidations, known as brotherhood, dates from the ancient times. Pivotal purposes of the Union are: fighting for defense of the purity of faith and ecclesiastic teaches, dogmas, ecclesiastic canonic; combating heresy, ecumenism, split, and introduction of modernist spirit in church, struggling for shielding traditions and national consciousness mixed up with orthodoxy and formed during centuries. In their joint Epistle of May 6, 1848,  the Patriarchs of Orthodox Church once more definitely explained the rights and duties of worshippers in this respect: “neither patriarchs, nor church meetings have ever been authorized to introduce any kind of novelty, since the body of the church or the very nation, always tending to defend its belief unaltered and in conformity with the faith of saint fathers, is a defender-protector of a good service”. (Epistle 17)

In the final document of the “Conference of Orthodox Theology” held in Thessalonica the parish was named a sober guard of church consciousness.

         One of the key goals of the Union is to defend Orthodox Church from dissidence, to fight against the introducers or instigators of the split. Introduction of dissidence in church means standing aloof from the Savior Church and the death of soul, split of united church and dismemberment of the whole robe of Christ. St. Cyprian from declares: “he, devil has invented all the heresies and splits in order to destroy the faith, to pervert the truth, to abolish the unity”.

Fighting means of the parish Union are peaceful and derive from the spirit of Orthodoxy: we do not judge the enemies of church and orthodoxy, but expose them in accordance with the commandments of Gospel; we act not with hatred, but instead, with love in Christ. Our methods are letters, publications, conferences and press conferences, personal advices.

The members of the Union recognize that fundamental moral principal of their activities is obedience to our Savior, Jesus Christ and to His teaches; afterwards to bishops, priests and all, whose words and blessings do not oppose orthodox ecclesiastic instructions, divine-inspired rule, and church regulation. Not to become exhausted each orthodox should act with obedience deriving from his sober mind and smashed heart.

The Union of Orthodox Flock has its members throughout the whole Georgia. Everybody, who shares the aims, responsibilities and  fighting means of the Union, who has realized that the defense of church and its teaching is a duty of every orthodox worshipper and is ready to shoulder this burden, is eligible to affiliate. We, to the best of our knowledge and responsibility, have realized the complication of our job. To avoid any misdirection all vital decisions are made jointly at the meeting of the Union members. Furthermore, we pray to God to save us from such a fallacy.

The orthodox Patriarchs bless us: “May God of Peace curb your hearts and your thoughts and May He direct every step of yours towards the accomplishment of a kind work. Be in strength and rejoice in God”. (Epistle 2, 3)

 

ОБРАЩЕНИЕ  СОЮЗА  ПРАВОСЛАВНЫХ  ПРИХОЖАН  ИМЕНИ

 СВ. ДАВИДА  СТРОИТЕЛЯ  К  ПРИХОДУ  ПРАВОСЛАВНОЙ  ЦЕРКВИ

 

     Братья  и  сёстра  во  Христе!

     Союз  православных  прихожан  имени  св. Давида  Строителя  является  объединением  представителей приходов  разных  православных  церквей  Грузии.  Главная  цель  союза - борьба  за  чистоту  веры  и  православного  учения,  борьба  против ереси,  экуменизма,  раскола,  внесения  новшеств  и  календаря  нового  стиля  в  церковь.  Из  Грузинских святых  первейшым наставником  братства  является  св.  Давид  Строитель,   безукоризненый  защитник  православия  и православных и  гроза  неправославящих. 

   Одна  из  основных  целей  союза  защита  прав  православного  прихода.

Прихожан (прихожанка)  православной  церкви  имеет  право: 

·                    Исповедоваться,  причасщаться  св. Тела  и  Крови  Христовой,  иметь 

           духовного  отца,  которого  выберает  сам.

·            Общаться  со  своим  епископом,  иметь  возможность  беседы  с ним,  брать  

         благословение,  спросить  совет,  сообщить  о  прцессах  и  положении  

         существующих  в церкви.

·                    Обратиться  писменно  к  патриарху  и  св.  cиноду,  докладывать,  если  кто  из  епископов,  священиков  или  дьаконов  грубо  нарушает  церковный  закон,  или  их  проповеди  не  соответствуют  церковному  учению,  просить  патриарха  или  синод,  с  целью  упразднения,  прореагировать на  такого  рода  нарушения.

    Потенциальными  членами  «Союза  православных  прихожан»  являются  все,  кто  основой  своей  жизни  и  действий  считает  учение  одной,  святой,  кафолической  и  апостольской  церкви,  а  также  любовь  и  единство  православных  приходов,  высказанное  словами  Спасителя:  «Да будут все едино» (Ин, 17-21).   

  Главный  мотив  создания  союза  происходит  из  процессов  текущих  в  сегодняшнем мире  и  нашей  стране,  которые  подвергают  опасности  православную  веру  и  чистоту церковного  учения,  неизменность  и  непоколебимость  до  наших  дней  дошедшей  церковью  хранимой  Богоявленной  истины,  нарушают  права  православного  народа  и  прихода,  покушаются  на  его  моральное  здравие  и  развращают  подростков.  Главная  цель  союза  защитить  православную  церковь  и  её  приход  от  процессов,  инспирированных  в нашей  стране  и  от  них  исходящих  вредных  и  разрушительных  воздействий,  востать  против  деградации  нашей  страны,  подражающей  современному  миру,  впавшему  в  великое  отступление,  которое  угражает  Грузинскому  народу  физическим  уничтожением.

  Главным  условием,  при  создании  союза  авляется  глубокое  осмысление  того,  что

одним  из  основных  защитников  закона  Божьего  в  церкви  является  её  приход,  что указанно  и  подтверждено  многими  св.  Отцами,  церковным  опытом  и  целого  ряда примерами.  Это  ещё  раз  подчёркивают  патриархи  восточной  церкви  в  послании  от 6  мая  1848  г. (цитата):  «У  нас  не  патриархи,  не  (церковные) соборы  никогда  не  могли  вносить  какое  либо  новшество,  ибо   защитником  и  хранителем  благочестивого  служения  у  нас  является  само  тело  церкви,  т. е. верующий  народ,  который  всегда  желает  хранить  свою  веру  непоколебимо  и  в  соответствии  святоотеческому  верованию» (Послание, $17 ).

   Вот  чему  нас  учат  восточные  патриархи (цитата): «Ваша  вера,  братья,  взяла  начало  не  от  человека  и   людей,  а  от  откорвения  господа  нашего  Иисуса  Христа  и проповедывалась  она  божественными  апостолами,  утверждалась  на  святых  вселенских  соборах,  наследственно  переходила  от  великих  и  мудрых  учителей  вселенской  церкви  и  запечатлялась  сватой  кровью  мучеников! Будем  же   стоять  в  той  вере, которую так  свято  и  незапятнанно  приняли  мы  от  отцов  наших!... Поэтому,  мы  уверены,  что  как  до  сей  поры  не  соблазнялись  православные,  так  и  впреть  не  соблазнятся,  ибо истинны  есть  слова  Господа  нашего:  «...за чужим же не идут (овцы  Христовы),  но бегут от него, потому что не знают чужого голоса (Ин. 10-5).» (Послание,  $$10, 20).

  Одна  из  важнейших  целей  «Союза  православного  прихода»  защита  церкви  от  раскола,  борьба  как  с  вносящими  раскол,  так  и  с  его  инспираторами,  ибо  внесение  раскола  в  церковь  значит  раздробить  единство  церкви  и  разорвать  на  части  единошитый  хитон  Христа,  хитон,  разделить  который  не  посмели даже присутствуюшие при распятии.

   Св. Киприан  Карфагенский говорит:  «Он (сатана)  выдумал  ереси  и  расколы,  чтобы уничтожить  веру,  исказить  истину,  разрушить  единство».  Быть  в  расколе  означает  отступить  от  спасительной  церкви  и  подвергать  душу  гибели.  Раскол  также пагубен,  как  папизм  или  какая  нибуть  другая  ересь. Св. Киприан  Карфагенский  так обращается  в  адрес  вносящих  раскол  в церковь:  «Пусть  никто  не  думает,  что  добрые  человеки  могут  отделиться  от  церкви.  Ветер  не  развеевает  пшеницу  и  сильному  дереву  не  вредит  ураган. Ветер  разносит  лишь  сор  и  только  слабое  дерево склоняется  от  урагана Именно  их  предаёт  анафеме  св. евангелист  Иоанн,  когда говорит:  «Они  вышли  от  нас,  но  не  были  наши;  ибо,  если  бы  они  были  наши,  то остались  бы  с  нами» (I Ин, 2-19).

    Члены  союза  главным  моральным  принципом  своих  действий  считают  послушание - в  первую  очередь  Спасителю  Иисусу  Христу  и  его  учению,  а  затем  епископам,  духовному  отцу  и  всем  тем,  чьи  слова  и  благословения  не  противоречат  учению православной  церкви  и  её  Богом  данным  законам,  т.  е.  считают,  что  они,  как  и  любой  православный,  должны  действовать  с  «истинным  послушанием»,  исходящим  от  трезвого  разума  и  уничиженного  сердца,  «чтобы не отпасть» (Евр. 2-1),  не  отлучиться  от  истинной  веры,  не  впасть  в  грех  и  отступление.  Мы  внимаем  наставлению  восточных  патриархов (цитата): «Нашим  обязательным  долгом  считаем  принятие патриарших  и  соборных  решений,  чтобы  никто  не  погиб  из  стоящих  за  святой  оградой  нашей  общей  пречистой  матери - единой  кафолической  церкви.  И  не  только себе  будем  ежедневно  напоминать,  но  и  вас  умолять  напоминать  друг  другу  слова  наставления  блаженного Павла  к  нашим  святым  предшественникам,  которых  он  собирал  в  Эфесе:  «внимайте  себе  и  всему  стаду,  в  котором  Святой  Дух  поставил вас  блюстителями,  пасти  Церковь  Господа  и  Бога,  которую  Он  приобрёл  Себе Своей  Кровью;  Ибо  я  знаю,  что,  по  моём  отбытии,  войдут  к  вам  лютые  волки, не  щадящие  стада;   и  из  вас  самих  восстанут  люди,  которые  будут  говорить превратно,  чтобы  увлечь  учеников за  собой.   Поэтому  бодрствуйте...» (Деян. 20,28-31)... Это  апостольское  наставление  и  уверение  посылаем   всему  обществу:  иереям  и  иеромонахам,  иеродиаконам  и  монахам;  одним  словом,   всем  иерейским  чинам  и  Боголюбивому  верующему  люду,  стобы  каждые,  и  в  вере  утверждённые  и  иных  утверждающие,  смогли  воспротивиться  коварным   козням  дьавола,  ибо  блаженный  апостол  Пётр  всем  заповедует  себя  вести  так:  «Трезвитесь,  бодрствуйте,  потому  что  противник  ваш  диавол  ходит,  как  рыкающий  лев,  ища,  кого  поглотить.  Противостойте  ему  твердою  верою» (I Пётр. 5, 8-9).» (Послание,  $$18; 19).

   Мы,  члены  Союза  православных  прихожан  имени  св. Давида  Строителя,  со  всей  ответственностью  осознаём  сложность  начатого  дела. Поэтому  молим  Господа,  чтобы Он  сохранил  нас  от  заблуждений  и  научил  правдам  Своим,  а  также  уповаем  на  молитву  всех  честных  священослужителей   в  помощь  нам,  подобно  восточным  патриархам,  вопиющим (цитата):  «Бог же Мира,  Воздвигший  из  мертвых  Пастыря  Овец Великого  Кровию  Завета  Вечного» (Евр. 13-20),  который  не  дремлет  и  не  уснёт   защищая  Израиль,  да  хранит  сердца  ваши  и  помыслы  ваши  и  наставит  на  путь  свершения  всяких  добрых  дел.  Крепитесь  и  радуйтесь  о  Господе!» (Послание,  $23).